REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Szybsze podróże z nowych peronów na trasie Kraków - Tunelartykuł
Pokaż artykuł
Szybsze podróże z nowych peronów na trasie Kraków - Tunel
Do 120 km/h podniesiona zostanie prędkość na fragmentach linii kolejowej numer 8, na odcinku Kraków Główny – Tunel. Dzięki wymianie torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem zwiększy się przepustowość na ważnej trasie łączącej stolicę Małopolski z Kielcami, Łodzią i Warszawą, a czas przejazdu skróci się o 3 minuty. Podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów.
Tramwaje wróciły na Słomińskiego artykuł
Pokaż artykuł
Tramwaje wróciły na Słomińskiego
Na tą wiadomość czekało wielu mieszkańców stolicy: dzisiaj znowu pojedziemy tramwajem po ul. Słomińskiego. Skończył się remont torowiska.
Podłęże-Piekiełko: Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele kolejoweartykuł
Pokaż artykuł
Podłęże-Piekiełko: Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele kolejowe
Jadwiga i Kinga bez ustanku budują pod ziemią dwa tunele, dzięki którym skrócone zostaną podróże koleją z Limanowej do Nowego Sącza. Potężne tarcze TBM, pracujące przy największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju, wizytowali kolejarze z całego kontynentu, uczestnicy Europejskich Dni Bezpieczeństwa Kolejowego. Modernizacja linii kolejowej 104, której częścią jest budowa tuneli, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Podróż najszybszymi pociągami z Wrocławia przez Kłodzko do Międzylesia skróci się o 30 minutartykuł
Pokaż artykuł
Podróż najszybszymi pociągami z Wrocławia przez Kłodzko do Międzylesia skróci się o 30 minut
Kolejarze kończą prace na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki i kontynuują roboty na trasie od Kłodzka do Międzylesia. Już w grudniu najszybsze pociągi na linii Wrocław – Międzylesie będą pokonywać trasę w czasie poniżej 100 minut.
Nabierają tempa prace torowe na Dolnym Śląsku i Żuławach artykuł
Pokaż artykuł
Nabierają tempa prace torowe na Dolnym Śląsku i Żuławach
Nabierają tempa prace torowe w dwóch regionach Polski. Na Dolnym Śląsku prace maszyny PUN zakończyły się na linii 274 między Jelenią Górą a Starą Kamienicą, a na Żuławach, na trasie Malbork – Stare Pole, wciąż trwają intensywne działania. Polskie Linie Kolejowe wymieniają zużyte szyny i podkłady, stabilizują tor i oczyszczają tłuczeń. Efektem będzie nie tylko unowocześniona infrastruktura, ale także szybsze i bezpieczniejsze podróże, a także sprawniejszy przewóz towarów.
[Warszawa] Warszawskie biurowce połączone ze stacjami metraartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawskie biurowce połączone ze stacjami metra
Przy stacjach warszawskiego metra powstają najbardziej spektakularne inwestycje biurowe w mieście, n...
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiegoartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiego
Dolnośląski przewoźnik ma plan na upłynnienie ruchu kolejowego we Wrocławiu. Do aktualnej siatki połączeń miałaby zostać włączona magistrala towarowa, która jest obecnie wykorzystywana wyłącznie do przewozu towarów, ale nie pasażerów. Według zarządu Kolei Dolnośląskich jej funkcje mogłyby zostać rozszerzone. Rozwiązanie popiera Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Gdańsk: Z Piecek-Migowa do Wrzeszcza za kilka lat pojedzie tramwaj [MAPA+WIZUALIZACJA]artykuł
Pokaż artykuł
Gdańsk: Z Piecek-Migowa do Wrzeszcza za kilka lat pojedzie tramwaj [MAPA+WIZUALIZACJA]
Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej kolejnego etapu Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej tj. budowy trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz, obejmującej 3,6-kilometrową linię tramwajową. Unijna dotacja na ten cel ma wynieść prawie 256 mln zł. Szacunkowy koszt projektu opiewa zaś na 800 mln zł.
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
Centrum Energetyki AGHinwestycja
Pokaż inwestycję
Centrum Energetyki AGH
Kraków, Śródmieście
[Ruda Śląska] Park Wodny "Aquadrom"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Ruda Śląska] Park Wodny "Aquadrom"
Ruda Śląska
[Bydgoszcz] Park Aktywnej Rehabilitacji i Sportuinwestycja
Pokaż inwestycję
[Bydgoszcz] Park Aktywnej Rehabilitacji i Sportu
Bydgoszcz, Eskulapa
[Krosno] Kampus Techniczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowejinwestycja
Pokaż inwestycję
[Krosno] Kampus Techniczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej
Krosno
KST etap IV Mistrzejowiceinwestycja
Pokaż inwestycję
KST etap IV Mistrzejowice
Kraków, Śródmieście
Akademik Babiloninwestycja
Pokaż inwestycję
Akademik Babilon
Kraków, Krowodrza
Centrum Nanotechnologii AGHinwestycja
Pokaż inwestycję
Centrum Nanotechnologii AGH
Kraków, Krowodrza
[Lublin] Zintegrowane Interdyscyplinarne Centrum Symulacji Medycznej (Uniwersytet Medyczny)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Lublin] Zintegrowane Interdyscyplinarne Centrum Symulacji Medycznej (Uniwersytet Medyczny)
Lublin, Doktora Witolda Chodźki
[Poznań] Kompleks sportowy Studium Wychowania Fizycznego i Sportu UAMinwestycja
Pokaż inwestycję
[Poznań] Kompleks sportowy Studium Wychowania Fizycznego i Sportu UAM
Poznań, Romana Polaka
Hala Sportowa AGHinwestycja
Pokaż inwestycję
Hala Sportowa AGH
Kraków, Krowodrza, Buszka
inwestycja
Pokaż inwestycję
Dostosowanie Klubu „Gwarek” do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Kraków, Krowodrza, ul. Reymonta 17
REKLAMA